Rájöttem, a marketingesek a nőkre utaznak. Jó, oké, ezt eddig is tudtam, de csak valahol mélyen, tudat alatt. A minap viszont teljesen megvilágosodtam.

Az történt ugyanis, hogy hazafelé tartottunk piacozásból Nősténnyel, Izával, és Anyuval, és sem Izáéknak, sem nekünk nem volt mit vacsorázni, így Nőstény, és Iza behúztak a boltba venni valamit, én addig Anyuval álltam kint.
A mi vacsoránk zöldborsófőzelék lett virslivel, meg kaszinótojás desszertnek, Izáéknál sem volt sokkal nagyobb a repertoár.

Nézzük, mennyi időbe telik ezeket megvenni:

A zöldborsófőzelékhez kell, és nálunk nem volt itthon: zöldborsó, és virsli. Meg vettünk tejet.
Egy Match-ben ezek viszonylag közel vannak egymáshoz, lévén a bolt nem olyan hatalmas, így én azt számolom, hogy ezek beszerzése kb. 2-3 perc, és akkor még válogattam is. Mivel ők ugye ketten voltak, és azért vettek még ezt-azt, így a kosár tartalmát nem több mint 5 perc alatt lehet telepakolni, válogatással. Plusz még a sorban állás, a fizetés, és a szatyorba pakolás, szóval a folyamat maximum 15 percet vesz igénybe.
Legalábbis nekünk, férfiaknak. Izáék ugyanis CSAK 20 percig szedték össze az összeszedni valót. Majd ugye a sorban állás, a fizetés, és a pakolás, aminek egyébként szerves részét képeztem én is.

És akkor megvilágosodtam.

Rájöttem ugyanis, hogy nem csak az én fejemben él az az elképzelés, hogy a boltokban úgy pakolják fel a polcokat, hogy szépen végighaladj minden soron, mert biztos van egy-két dolog, aminek egyáltalán nem ott a helye, de megfogja az embert. Persze, értem én, el kell adni, nincs is ezzel semmi baj.

Viszont kérdem én, drága férfi társaim: egy rutin teszkós vagy auchanos bevásárlásnál, mondjuk ilyen nagy havinál, nektek mennyi időt vesz igénybe a folyamat? Mert ha felszorozzuk az amúgy 5 percet amit bent töltünk a vásárolt termékek mennyiségével, és hozzávesszük a boltban kapható termékek sokféleségét, akkor is biztos vagyok benne, hogy egy nagy bevásárlás nem tart tovább 1 óránál, és ebben benne van a sorban állás, a fizetés, és a pakolás is. Ha ügyesek vagyunk, még a kocsiba is bepakoltunk, és indulhatunk is haza.
Na most én jártam Nősténnyel TESCO-zni, mert bárki bármit mond, még mindig ott a legolcsóbb minden, igaz, ennek megvan az a hátránya, hogy a darált hús - hiába van ráírva egy dátum - másnap estére megrohad a hűtőben, így azt még aznap spagettivé, vagy fasírttá kell alakítani. De a lényeg, hogy a mi TESCO-s kirándulásaink - mert felértek annak - minimum tartottak egy órán keresztül, és akkor még csak bent mászkáltunk.

Ugyanis mi van egy TESCO-ban, ami érdekelhet egy férfit? A hifik, a tévék, számítógépes dolgok, szerszámok, egyéb háztartási dolgok (izzók, lámpák, kapcsolók, stb.), telefonok, GPS-ek, PDA-k, és az autós részleg. Na ezeket kb. 30 perc alatt nagyon alaposan át lehet tekinteni, mert MI tudunk szelektálni, így azokat a dolgokat, amikről tudjuk hogy már a futószalagról is szarul jöttek le, kizárjuk a látóterünkből, és koncentrálunk az igazán fontos dolgokra.

De a marketingosztály ezeket a dolgokat, igen elmés módon nagyon messze helyezte el egymástól.

Menjünk sorba:

Ha bemész mondjuk az Óbudai TESCO-ba, akkor rögtön a bejárattal szemben van a műszaki osztály.

- Tévék. Odaslattyogsz, és rögtön kizárod a kis méretű, márkátlan, ronda, formátlan tévéket. Oké, maradt 3. Ez drága, ez keveset tud, ez jó árban van, de tuti szar. Tévék letudva.
- Monitorok. Kicsi, márkátlan, ronda megint csak kizárva, maradt mondjuk 5. Na ilyen van otthon nekem, ilyen az asszonynak, a másik 3 nem FullHD-s, mehetünk tovább.
- Házimozik. Nem kell, már van otthon jobb 5.1, rákötöttem mindent, bár egy ilyet elfogadnék. Tovább.
- Hifi. Na, ez kényes kérdés, mert van 2 jó, és ugyanazt tudják, csak az egyik fekete, a másik barna. A fekete jobban néz ki, de drága. És amúgy is, az 5.1 tud mindent. Tovább.
- Számítógépes játékok. Megvan, megvan, megvan, letöltöm, szar, szar, letöltöm, megvan, megvan. Tovább.
- Számítógép alkatrészek. Neem, TESCO-ban biztos nem veszek. Tovább.
- Telefonok, PDA-k. Jól néznek ki, ezt megjegyzem magamnak, otthon ránézek. Tovább.

És itt jön el az a pont, hogy a Nőstény rendszerint még csak a játékosztályon nézi a plüssöket. Oké, megvárjuk, mert a műszaki osztály, és a szerszámosztály között van 4 blokk, azokon végig kell menni. Tálak, oké. Terítők. Ágyneműk. Konyhai eszközök. Tovább, tovább, haladjunk már. Na, szerszámosztály, király!
- Fúrók. Van otthon HILTI, nem kell ez a gagyi. Tovább.
- Kézi szerszámok. Van minden, csak fene tudja hol van szétszórva, de ez a kézi gyalu menő, lehet kéne egy esztergagép. Tovább.
- Ó, csavarok, tiplik. Abból mindig kell, de azt nem itt veszem meg. Tovább.

És szerszámosztály vége. Megyünk tovább, háztartási eszközök.
- Kapcsolók. Jól néz ki, érintős, kéne 3, de nem itt. Tovább.
- Kaputelefon. Van otthon. Tovább.
- Biztonsági kamera. TESCO-ból? Komolyan? Tovább.
- Izzók. Kéne egy rahedli, de LED-es, az itt úgysincs. Tovább.
- 500W-os refi. Kéne kettő a kertbe, de Baumaxban olcsóbb. Tovább.

És háztartási eszközök vége. De nem baj, a következő sor az autós részleg. És a fent említett 30 percből itt megy el kb. 10. Mert találunk dobókockát, fényvisszaverőt, villogót a tetőre, ledes műszerfal-világítást, illatosítót, traffimérőt. Mindegyiket jól megnézzük, megjegyezzük, este ránézünk neten. Mehetünk tovább.

- Oké szívem, téged érdekel még valami? - tesszük fel ezt az ostoba kérdést. És persze igenlő választ kapunk rá, úgyhogy további másfél órán keresztül fogjuk még tolni a kocsit, ami érthetetlen módon olyannyira megtelt már, hogy alig bírjuk el, pedig semmit nem raktunk még bele.

Aztán majd a pénztárnál a végösszeg láttán eszünkbe jut, hogy legközelebb talán egy kicsit kevesebb dolgot kéne venni. És mindig elhatározzuk, persze tudjuk hogy soha nem fog megtörténni, pedig annyit mondogatjuk magunkban a következő mondatot:

 

"Legközelebb Nőstény nélkül jövök...".

A bejegyzés trackback címe:

https://osszvisszelet.blog.hu/api/trackback/id/tr192671272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása