Csak ha te is akarod...

2011.04.06. 02:28

Szóval az van, hogy eszembe jutott valami.

Én úgy vagyok vele, hogy gyakorlatilag mindenkin lehet segíteni. Illetve ez pont nem igaz, csak azokon lehet segíteni, akik akarják is, hogy segítsenek rajtuk. De akik akarják, azokon lehet. Na mindjárt elmagyarázom...
Van egy ismerősöm, akit még akkor ismertem meg, amikor az irodában dolgoztam, ő meg a postán. Lévén, nagyon sokat jártam postára, úgy döntöttem, kiszúrok magamnak valakit, és akkor hozzá fogok járni mindig, így nem lesz rohadt unalmas beállni a sorba, kivárni a sort, majd egy unott arcú postásnak átadni a leveleket, várni amíg felbélyegzi, aztán fizetni, és menni tovább. Ki is szúrtam magamnak egy fiatal, mosolygós kislányt, aki vette a lapot, és egy idő után már együtt röhögtünk mindenfélén. A hülyéken a sorban, az ordibálókon, az én munkámon, az ő munkáján, szóval úgy mindenen. Aztán - én hülye - úgy gondoltam, felveszem vele a kapcsolatot más módon is. Na idáig nem volt baj, nem ezért vagyok hülye.
Megkerestem facebookon, és írtam neki, hogy ha nem baj, tovább fejleszteném kapcsolatunkat, lévén, kb. fél éve szinte minden nap találkozunk. Még mindig nem vagyok hülye. Válaszolt, örült neki. Elkezdtünk beszélgetni. Mesélt magáról, de nem sokat, viszont olyan lényegre törő információkat tudtam meg tőle, amik nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy később hülye legyek.
Elmesélte, hogy van egy fia, de apa nincs a képben, mert Ő, a Postás lány, nem akarja apát. Mert hülye. Ő, nem én. Azt is mesélte, hogy hol éltek, hol élnek most, hová jár a gyerek iskolába, meg még ezer más dolgot is, és hogy, pont azért mert nincs apa, ő egy kicsit magányos.

Na kérem szépen, most a hülyeség iskolapéldáját láthatjuk.

Ugyanis megkérdeztem, miért nem pasizik be? Én hülye állat.
Az van, hogy ő próbálkozik, de valahogy mégsem jön össze.
- Oké, ezen lehet segíteni, mi a baj?
- Hát a pasik mind gecik, meg rohadékok.
- Na fene. Miért, mi történt?
Hogy ott volt nála, és éppen csinálták, de a srác nem bírta az iramot, amikor Ő még bírta volna. És hát neki olyan kell, aki bírja a tempót. Neki Férfi kell.
- Oké, akkor miért nem olyat keresel, aki bírja az iramot?
- Mert aki bírja, az meg nem kedves. Az egy görény, akinek csak Arra kell.
- Értem. És nincs olyan, aki bírja is, meg kedves is?
- De van, de az meg túl fiatal, az kisfiú...
- Kisfiú? Mármint 18 alatt?
- Nem, 22-25 éves fiúk. Kisfiúk.
- Na mert mintha te nem 26 lennél...
De ő tudja, hogy a 22-25 év közöttiek kisfiúk. Neki Férfi kell. Legalább 35-40 körüli, Férfi.
- Nem idős az hozzád?
- Ők legalább tapasztaltak dolgokat, tudják mit kell csinálni.
- És nincs olyan 35-40 körüli Férfi, aki kedves, és bírja az iramot?
- De van, de annak meg felesége van már, mert az összes többi nő elhappolta...
- És gondolom te komoly kapcsolatot keresel, abba meg nem igazán fér bele, ha házas...
- Az még nem lenne baj, mert voltam már ilyennel, csak itt hagyott...
- És te ezen csodálkozol baszki?

És ez így ment még hosszú napokon, heteken, hónapokon keresztül.

Most áprilisban lesz 2 éve, hogy ismerem a Postás lányt. Az elmúlt két évben rájöttem, hogy Neki olyan elvárásai vannak, olyan magasra teszi a lécet, hogy nincs az az isten, aki elérné.

- Te figyelj csak, lehet hogy tudok segíteni.
- Hogyan?
- Hát rájöttem mi a baj. Az a baj, hogy nagyon magasak az elvárásaid. Azért nem találsz olyan Férfit aki kell, mert olyan nincsen.
- Honnan tudod te ezt ilyen biztosra?
- Mert én is Férfiból vagyok. Legalábbis a nagy többség szerint, mert szerinted ugye kisfiú.
- De biztos van olyan Férfi.
- De nincs. Neked olyan Férfi kell, aki kedves, aranyos, jóképű, középkorú, tapasztalt, erős, bátor, védelmező, jó az ágyban, bírja az iramot, sokat keres, jó autója van, nagy háza van, és Téged akar, meg a fiadat.
- Igen. Mi ezzel a baj?
- Az, hogy ilyen Férfi csak a filmekben, és a mesében létezik. Ilyen ember egyszerűen nincs.
- Akkor mit csináljak?
- Hát kezdhetnénk azzal, hogy egy kicsit visszaveszünk az igényeidből, lefaragunk onnan, ahonnan tudunk.
- Mire gondolsz?
- Hát mondjuk kiszórunk néhány tulajdonságot a Férfiból, és megpróbáljuk úgy. Először csak egyet-egyet, aztán ha úgy sem sikerül, akkor farigcsáljuk még.
- Azt én nem akarom.
- Hogyhogy nem akarod?
- Nekem ezek az igényeim, segíts máshogy.
- De máshogy ezt nem tudjuk megcsinálni.
- De segíts úgy, hogy ne kelljen megváltoztatnom az elvárásaimat.
- De úgy nem tudok. Csak akkor tudok segíteni, ha te is segíteni akarsz magadon.
- Én akarok, de nem így.
- Nem érted, hogy ilyen elvárásoknak senki nem felel meg?
- De biztos van ilyen.
- Mondtam már, hogy nincs. Ha azt akarod, hogy legyen egy stabil párkapcsolatod, meg kell változtatnunk néhány elvárásodat.
- De azt én nem akarom. Azt akarom, hogy olyan Férfit találjak, aki minden igényemnek megfelel.
- Mondtam már, hogy olyan nincs. Úgy tudok segíteni, hogy kitaláljuk, mi az, amitől megválnál. Ami nem annyira fontos, mint a többi, ami nélkül együtt tudnál élni valakivel.
- Én így akarom, és kész.
- Így soha nem lesz senkid...
- Akkor egyedül halok meg, úgyis mindjárt kiérek a korból, és akkor már tök mindegy lesz.
- Egyáltalán nem mindegy, és a korban is jó vagy még, csak változtatni kell a hozzáállásodon.
- Nem érted, hogy nem akarok változtatni rajta?
- Nem érted, hogy így nem tudok segíteni? Csak akkor tudok segíteni, ha te is akarod.
- Akkor nem akarom...
- Komolyan boldogtalan akarsz lenni?
- Csak olyan Férfit akarok, aki minden igényemnek megfelel.
- Biztos vagyok benne, hogy találnánk olyan megoldást, ami jó lenne.
- De én így akarom. Segíts máshogy.
- Máshogy nem tudok segíteni. Nem tudom megalkotni a Tökéletes Férfit.
- Akkor nem tudsz segíteni.
- Hát így nem.
- Akkor miért mondtad, hogy tudsz?
- Mert azt hittem, azt akarod, hogy segítsek.
- Én akarom hogy segíts.
- Nem, nem akarod. Te azt akarod, hogy én megoldjam, hogy legyen ilyen Férfi. De nem tudom megoldani.
- Akkor nem tudsz segíteni.
- Pedig szeretnék (én hülye...).
- Ha szeretnél segíteni, segíts máshogy.
- Nem érted, hogy nem tudok? Hányszor menjünk még körbe ezen a dolgon? Csak úgy tudok segíteni rajtad, ha TE segíteni akarsz saját magadon!!!
- Akkor ne segíts, megoldom máshogy.
- Ahogy akarod...
 

Na kezét csókolom. Erre varrjatok gombot.

Biztos vagyok benne, hogy a Postás lányon is lehetne segíteni, ha akarná. Ha nem az elérhetetlent keresné, ha vállalná a rizikót. De nem akarja.

 

Várom az ötleteket...

A bejegyzés trackback címe:

https://osszvisszelet.blog.hu/api/trackback/id/tr702803607

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mooneye · http://tuskevar.eu 2011.04.06. 09:34:53

Vannak emberek, akiken nem lehet segíteni, vagy legalábbis kevés ember lenne rá képes. Én már annyit csalódtam (hogy magamban vagy bennük, az nem tiszta), hogy egy ideje inkább neki se állok, bassza el mindenki úgy az életét, ahogy jólesik neki, én senki bajával nem fogok többet foglalkozni, mint amennyit ő maga...
Amúgy mondtad már neki, hogy férfi példakép nélkül jó eséllyel meleg/metroszexuális lesz a fia? :D
süti beállítások módosítása