Kutyásposzt

2013.01.05. 04:19

Azt mondják az okosok, hogy végre sikerült bebizonyítani, hogy az ember nem falkavezér a kutyájával szemben, és ezt csomó nagyon érdekes ténnyel támasztják alá. Szerintük mi a kutya gazdái vagyunk.

Viszgáluk meg akkor ezt a dolgot, egy picit.

Az okosok azt mondják, a falkavezér feladata a falka védelme. Ez a természetben ugye úgy működik, hogy a vezérhím állandó figyelemmel kíséri a környezetében történő változásokat, és amennyiben veszélyt érez, felveszi a védelmező szerepét, és ha kell, erőszakot alkalmaz, hogy elhárítsa azt.
Szerintük azért nem lehetünk mi a falkavezérek, mert a vezérhímmel ellentétben mi békésen szundikálunk, és teljességgel rábízzuk magunkat a kutyánkra, hogy majd ő úgyis riaszt, ha kell.

Oké, ebben van valami. Ám a vezérhím feladata az is, hogy biztonságos helyre vigye a falkát, ahol a legkisebb az esély bármiféle veszélyre.
Én meg ugye behoztam a kutyát a házba, ahol nem ázik el, ahol be van zárva az ajtó, és pont annyira utalom magam a kutyámra, amennyire ő rám van utalva, mármint biztonság szempontjából. Hiszen ha támadás ér, teszem azt betörnek a házba, úgyis erősebb vagyok, mint a kutya, és biztos vagyok benne, hogy kevés kivételtől eltekintve, nincs olyan állat, amelyik ilyenkor nem bújik el, fülét-farkát behúzva, megállás nélkül üvöltve. Én meg ugye csináljak már valamit, hiszen a kutya szemében márpedig én vagyok a falkavezér.

Aztán mondtak olyat, hogy a falkavezér a dolga a párválasztás.
Hmm.
Tehát az, hogy fedeztetés esetén én keresek párt a kutyának, nem egyenrangú azzal, hogy a falkavezér találja meg a nőstényt, és megy át rajta az egész falka, hiszen vele ellentétben, én ugye nem... hát... szóval értitek.

Megemlítették a táplálkozást. És számomra egyébként ez a legérdekesebb dolog.
Aszongyák, hogy a falkavezér az, aki leöli a táplálékot, kieszi a legfinomabb részeket, meg a gyomortartalomból azt, ami neki kell, majd a többit odadobja a falkának. És ha netán mégis eszébe jutna, hogy azt a kicsit még ott a májából megenném, előfordulhat, hogy a falkatársai megölik.
És hogy az embernél ugye, ez nem fordulhat elő, mert az embert akkor sem támadja meg, ha eszébejut, hogy kifelejtett valamit a vacsorájából, vagy nem azt adta oda, amit akart.
Most akkor tegye a szívére a kezét mindenki, és mondja, hogy őt egyszer sem morogta meg a kutyája, amikor elvette előle a tálat. Na ugye.
Én ugyanis nagyon élénken emlékszem arra, hogy mielőtt kutyánk lett, rengetegen felhívták rá a figyelmemet, hogy soha, de tényleg Soha ne nyúljak a kutya táljához, ha már eszik, mert megharaphat. Nem is nyúltam. És nem vagyok dilettáns idióta sem, hogy elfelejtsem belerakni a kaját a kutya táljába. Mert mégis, milyen környezetben fordulhat elő az, hogy kifelejtek belőle valamit? Mit? Az aszpikot a konzervből, vagy a morzsát a zsákból? Ja, hogy főznöm kéne a kutyára, három fogásos vacsora, meg mifaszom. Hát hooogyne.

És persze ott a legfontosabb, ami talán nem hangzott el a videóban (nem igazán tudtam már figyelni rá, annyira röhögtem), viszont olvastam már róla, a dominancia. Hogy nem lehetünk dominánsak a kutyával szemben, mert nem vagyunk fajtársai.
Na most a dominancia szó jelentése ugye felülrendeltség. Tehát nem lehetek a kutya felérendeltje, mert én nem vagyok kutya. Ebből az következik, hogy nem irányíthatom a kutyát, nem fogadhat szót nekem, nem értheti a parancsszavakat, amiket mondok neki, mert ugye nem lehetek domináns vele szemben. Ahogy velem szemben sem lehet domináns a medve, úgyhogy én akkor sem hagyom békén, és piszkálni fogom a bottal. Mert mi történhet? Ja, hogy lebasz egy hatalmasat, kiterülök a picsába, azt villanyleó? Mert ezt én ugye nem tehetem meg a kutyával, hiszen természetellenes. Hagyjukmár.

Én azt gondolom, a falkavezérség szinte összes kritériumának megfelelek. Vigyázok a kutyára, biztonságos életkörülményeket biztosítok neki, ha fedeztetem, azt én döntöm el, hogy kivel, én adok neki enni, és bizony, még domináns is vagyok, és a kutya érti, és tudja azt, hogy márpedig én vagyok a falkavezér.

Vagy kérdezzétek meg őt, hátha az ellenkezőjét mondja.

A bejegyzés trackback címe:

https://osszvisszelet.blog.hu/api/trackback/id/tr324999126

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása